سفارش تبلیغ
صبا ویژن


چند روز پیش در یک همایش فرهنگی، یکی از سخنرانان که شخصیتی بسیار محترم و فاضل و دارای سابقه طولانی در عرصه مدیریت فرهنگی بین المللی است و از قضا مسؤولیتی هم در امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری دارد، سخن از «بایکوت رسانه ای رهبر انقلاب اسلامی» به میان آورد. حرف این بود که نیروهای فعال رسانه ای جبهه  فرهنگی انقلاب باید به فکر شکستن این بایکوت باشند، و عملیاتهایی را جهت نشر افکار و آراء حضرت آیت الله خامنه ای برای مخاطبان بین المللی طراحی کنند.
بعد از اتمام سخنرانی، بلافاصله به روی جایگاه رفتم و به ایشان عرض کردم: «اجازه هست چند جمله از سر دلسوزی، اما منتقدانه و جوانانه حرف بزنم؟» بعد از اذن ایشان گفتم: «جسارتاً، اگر هرکس حق داشته باشد از بایکوت رسانه ای رهبر انقلاب سخن بگوید، شما که خودتان در امور بین الملل دفتر رهبری مسؤولیت دارید چنین حقی ندارید. اصلا بایکوت برای وقتی است که شما تلاشی برای ارائه اندیشه های رهبری کرده باشید و دشمن جلوی رسیدن پیامهای شما به مخاطبان خارجی را گرفته باشد. اما وقتی وضعیت فنّی و هنری و محتوایی و به روزرسانی نسخه های زبان خارجی سایت رسمی و مرجع رهبری به قدری افتضاح است که آدم خجالت میکشد سایت را به مخاطبان خارجی تشنه معارف انقلاب اسلامی معرفی کند، دیگر چگونه حرف از بایکوت رسانه ای رهبری میزنید؟! رهبر انقلاب را تیم رسانه ای دفتر رهبری بایکوت کرده اند که بعد از گذشت اینهمه سال هنوز نتوانسته اند یک سایت مرجع آبرومندانه به زبانهای مختلف برای رهبری راه اندازی کنند؛ وگرنه از BBC و CNN که انتظار نداریم هروقت رهبری سخنرانی کردند تیتر یک سایتهای خود را به بیانات معظّم له اختصاص بدهند و در بخشهای مختلف خبری شبکه هایشان به سخنرانی رهبری بپردازند!»
این مهمان فاضل و محترم، با حلم و تواضعی مثال زدنی نقد تند مرا شنیدند، جوری که از تندی لحنم پشیمان و شرمنده شدم! در پایان هم ضمن پذیرش اصل انتقاد و قبول کم کاریهای صورت گرفته تاکنون، از تلاشها و برنامه ریزیهای جدی، و نیز وجود موانع و ملاحظات و سختی کار در این حوزه سخن گفتند. البته در دلسوزی و خلوص  مسؤولان امر شکی نیست، و هرکس اندکی با مقتضیات کار فرهنگی در حوزه بین الملل آشنا باشد حق میدهد که مدیریت عملیاتی رسانه ای با این مختصات و عظمت، کاری بسیار پیچیده و حساس است؛ با این حال فکر میکنم جا دارد در سالی که به نام "فرهنگ" شناخته شده فکری اساسی برای این عملیات فرهنگی برون مرزی صورت بگیرد.
«ارتقاء فنی و محتوایی و هنریِ سایتهای خارجی زبان رهبری» مطالبه ی جدّی و به حقّ حامیان و دوستداران انقلاب اسلامی در خارج از مرزهای ماست، و معتقدم دفتر رهبری برای پاسخگویی شایسته به این مطالبه ی مهم باید بیش از اینها همّت کند، و البته در این مسیر میتواند روی توانمندی جوانان مؤمن انقلابی حساب ویژه ای باز کند. إن شاء الله تا پایان امسال شاهد باشیم مجموعه این سایتها به وضعیت مطلوب نزدیکتر شده باشند.


نوشته شده توسط : سید کمیل

بسم الله []



لیست کل یادداشت ها

آیا رهبر انقلاب از خطوط قرمز مذاکرات هسته ای کوتاه آمدند؟
زنده باد خامنه ایِ رهبر!
روز قدسی که سیدحسن نصرالله را از نزدیک دیدم!
توصیه حاج آقا مجتبى? تهرانی به رزمندگان مقاومت اسلامی
غزه در انتظار راهپیمایی ما
پیام یک جوان فلسطینی به جوانان ایرانی
[عناوین آرشیوشده]