سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روز قدسی که سیدحسن نصرالله را از نزدیک دیدم!

پنج شنبه 93 مرداد 2 ساعت 6:44 عصر

 

وقتی سیدحسن نصرالله فرقه گرایانه سخن گفت
روز قدس سال گذشته را هیچگاه فراموش نخواهم کرد. به همراه همسرم و سیدعلی از خانه مان در ضاحیه به سمت مجمّع سیدالشهداء حرکت کردیم. هنگامی که وارد سالن شدیم، جوانان و نوجوانان حزب الله مشغول رژه مخصوص روز قدس بودند. رژه که تمام شد، همه ی چشمها به پرده بزرگ بالای جایگاه بود تا مثل همیشه به دلیل مسائل امنیتی و حفاظتی، سید از طریق ویدئوکنفرانس برای مردم سخن بگوید. همه روی صندلیها نشسته بودند و منتظر آغاز سخنرانی بودند. اما ناگهان..! ناگهان در مقابل دیدگان حیرت زده مردم، سید به روی سِن آمد! جمعیت از شدت هیجان منفجر شد! همه برخاستند، اما انگار ایستادن و فریاد خوشحالی سردادن هم نتوانسته بود از شدت هیجان مردم بکاهد! این بود که هجوم جمعیت به سمت جایگاه برای نزدیک شدن به سید آغاز شد! آنهایی هم که عقب تر بودند برای اینکه بتوانند سید را ببینند، روی صندلیهایشان ایستاده بودند.
سید بعد از اینکه به ابراز احساسات مردم پاسخ داد، پشت تریبون قرار گرفت و سخنان 37 دقیقه ای خود را آغاز کرد. تحولات اخیر منطقه، خصوصاً عملیاتهای مستقیم حزب الله در سوریه، بمبگذاریهای تکفیریها در ضاحیه، اخبار حمایت حماس از تکفیریها، و شایعات اختلاف گروههای مقاومت فلسطینی با حزب الله، سبب شده بود که همه منتظر باشند تا ببینند آیا در سخنان دبیر کل حزب الله لبنان نشانی از تغییر راهبرد و استراتژی در خصوص فلسطین و حمایت از گروههای مقاومت فلسطینی به چشم میخورد یا نه. اما سید محکمتر از همیشه بر راهبرد حمایت از مقاومت در فلسطین تأکید کرد و گفت:
«ما در کنار فلسطین و ملت آن خواهیم ماند و به رابطه ی مستحکم و گرم با همه ی گروه‌ها و نیروهای فلسطینی بسیار علاقه مند هستیم. گرچه شاید در بعضی مسائل و موضوعات مرتبط با خود فلسطین، سوریه و منطقه با آن‌ها اختلاف داشته باشیم. ولی ما از منادیان توافق بر سر نقاط اشتراک هستیم. چه رسد به این که این نقطه ی اشتراک فلسطین و شعار هم «القدس تجمّعنا» باشد. قدس باید ما را گرد هم بیاورد و پایبندی به فلسطین، قضیه ی فلسطین و ملت آن باید از هرگونه اختلاف فکری، عقیدتی، دینی، مذهبی، فقهی، سیاسی، ملی گرایانه یا مسائل دیگری که بر سر آن‌ها اختلاف داریم، برکنار باشد.»
اما این همه ماجرا نبود. اوج سخن، در دقایق پایانی آن نهفته بود. آنجا که سید برای اولین بار اعلام کرد میخواهد برخلاف همیشه که بعنوان یک مسلمان یا یک لبنانی یا یک عرب سخن میگفت، این بار به عنوان یک "شیعه" حرف بزند! گوشها تیز شده بود تا بشنوند حرف سید چیست که اینگونه تأکید میکند که میخواهد فرقه گرایانه اعلام موضع کند:
برادران و خواهران، من همیشه به عنوان یک مسلمان، لبنانی، عرب یا... صحبت می‌کنم. اما به بنده اجازه دهید این بار به عنوان یک "شیعه" صحبت کنم. بنده می‌دانم این روزها تحریک مذهبی زیاد است. هدف کسانی که پشت همه ی این تحرکات هستند این است که ما شیعیان، قدس و ملت فلسطین را فراموش کنیم. بلکه بیش از این: دشمن میخواهد ما از هر چه فلسطین و فلسطینی است بدمان بیاید. آن‌چه امروز روی آن کار می‌شود این است که روزی برسد که شیعیان از معادله ی نبرد عرب و اسرائیل خارج شوند.
اما امروز، در روز قدس، آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان 2013 میلادی اعلام میکنم: ما شیعیان علی بن ابی طالب در جهان، از فلسطین، ملت فلسطین و مقدسات امت در فلسطین دست بر نخواهیم داشت. به ما بگویید رافضی، تروریست، جنایت‌کار… هر چه می‌خواهید بگویید؛ ما را هر جا که یافتید و در همه ی جبهه ها و بر در هر حسینیه و مسجد بکُشید؛ اما بدانید ما شیعیان علی بن ابی طالب فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت. ما در این راه هزاران شهید، بلکه بهترین شهیدان از سید عباس تا شیخ راغب و حاج عماد را تقدیم کرده‌ایم. در این راه پاره‌های جگرمان و عزیزانمان به شهادت رسیده‌اند.
پس روز قدس را با این سخن خطاب به همه ی جهان به پایان می‌برم: ما در حزب الله، این حزب اسلام‌گرای شیعه ی امامیِ اثنی عشری از فلسطین، قدس، ملت فلسطین و مقدسات این امت در فلسطین دست بر نخواهیم داشت.

 
........... 
متن کامل سخنان مهم سیدحسن نصرالله به فارسی:http://bit.ly/mkamel
گزارشی از اهمیت حضور شخصی سید در مراسم روز قدس سال گذشته:http://bit.ly/steshhad


نوشته شده توسط : سید کمیل

بسم الله []



لیست کل یادداشت ها

آیا رهبر انقلاب از خطوط قرمز مذاکرات هسته ای کوتاه آمدند؟
زنده باد خامنه ایِ رهبر!
روز قدسی که سیدحسن نصرالله را از نزدیک دیدم!
توصیه حاج آقا مجتبى? تهرانی به رزمندگان مقاومت اسلامی
غزه در انتظار راهپیمایی ما
پیام یک جوان فلسطینی به جوانان ایرانی
[عناوین آرشیوشده]