سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خلاصه زیارت عاشــــــــوراء

دوشنبه 86 دی 24 ساعت 10:10 عصر

سال گذشته در ایام محرم توفیق داشتم چند شبی در حرم شهدای گمنام واوان به وظیفه طلبگی‏ام یعنی تبلیغ بپردازم. اما امسال به دلیل هم‏زمانی با امتحانات پایان‏ترم از این توفیق محروم شدم. برای همین سعی می کنم از باب قاعده عقلایی «ما لایدرک کله لایترک کله» بخشی از مباحث سخنرانی‏های سال گذشته را در ایام محرم و صفر بر روی وبلاگ بگذارم تا به رسالت طلبگی خود عمل کرده باشم.

 حرم شهدای گمنام شهرک واوان

همه‏ی ما بارها زیارت عاشورا خوانده‏ایم و با فرازهای زیبا و معنوی آن آشناییم. اما به راستی پیام و چکیده اصلی زیارت عاشورا چیست؟ این شب‏ها و روزها که زیارت عاشورا می‏خوانید به این موضوع بیشتر دقت کنید. به نظر می رسد تمام زیارت عاشورا در دو کلمه خلاصه می‏شود: ولایت و برائت؛ تولی و تبری؛ محبت و عداوت؛ دوستی و دشمنی؛ حبّ و بغض... ابراز ارادت و وفاداری به امام حسین(ع) و اهل بیت رسول خدا(ص) و اعلام تنفر و دشمنی از دشمنان ایشان.
زیارت عاشورا پر است از لعن و سلام. سلام بر حسین(ع) و اصحاب حسین(ع) و اولاد حسین(ع) و لعن بر یزید و معاویه و عمر سعد و آل مروان و... این خلاصه زیارت عاشوراست و اتفاقاً خلاصه اسلام هم همین است. امام صادق(ع) در جمله ای کوتاه و گویا همین نکته را تبیین فرموده‏اند: هَل الدینُ الّا الحُبّ و البُغض؟ آیا دین اساساً چیزی غیر از دوستی و دشمنی است؟ دینداری یعنی دوستی با خدا و اولیاء خدا از یک سو و دشمنی با شیطان و اولیاء شیطان از سوی دیگر.
اما اینکه این ولایت و دوستی و برائت و دشمنی چگونه حاصل می‏شود و ظرفش کجاست و مراحلش چیست و آسیب‏هایش کدام است ان شاء الله اگر توفیقی بود بعداً بیش‏تر خواهم نوشت.
پی ‏نوشت:

 
* به عنوان یک طلبه کوچک غم از دست‏دادن روحانی وارسته و عالم ربانی حضرت آیت الله مجتهدی را به همه‏ی دوست‏داران و شاگردان ایشان و رهبر معظم انقلاب تسلیت عرض می کنم. از خدا می‏خواهم با لطف و کرم بی‏انتهایش این ضایعه و ثلمه عظیم را جبران نماید و ما را رهروان شایسته این بزرگ‏مردان قرار دهد.
  * آخرین جملات جانسوز آقا در سخنرانی پس از 18 تیر رو یادتونه؟ (آخرین جمله رو هم به امام و مقتدای خودمان ولی عصر ارواحنا فداه عرض می کنیم؛ ای سید و مولای ما، پیش خدای متعال گواهی بده که ما در راه خدا تا آخرین نفس ایستاده‏ایم...) این جملات که حرف دل همه‏ی ماست رو می‏تونید از قسمت موسیقی وبلاگ بشنوید.


نوشته شده توسط : سید کمیل

بسم الله []



لیست کل یادداشت ها

آیا رهبر انقلاب از خطوط قرمز مذاکرات هسته ای کوتاه آمدند؟
زنده باد خامنه ایِ رهبر!
روز قدسی که سیدحسن نصرالله را از نزدیک دیدم!
توصیه حاج آقا مجتبى? تهرانی به رزمندگان مقاومت اسلامی
غزه در انتظار راهپیمایی ما
پیام یک جوان فلسطینی به جوانان ایرانی
[عناوین آرشیوشده]