سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خبرگزاری فارس: یک مدرس دانشگاه گفت: با توجه به مجموع مصوبات دور اول و دوم سفرهای استانی به معضلات و آسیب‌های فرهنگی استان‌های مختلف به صورت شایسته توجه نشده که این یک ضعف بنیادی در سفرهای استانی بوده است.
سیدکمیل باقرزاده مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس با اشاره به سفرهای استانی هیات‌ دولت اظهار داشت: این سفرها نماد مردمی بودن دولت نهم است چراکه مردم پس از سالها طعم خدمت خالصانه و بی‌ریا را چشیدند.
وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور و وزرا به برکت‌ سفرهای استانی از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدند، افزود: یکی دیگر از برکت سفرهای استانی باعث فعال شدن رده‌های پایین‌تر اجرایی شد به دلیل آنکه زمانی که شخص رئیس جمهور به دورترین شهر سفر می کند شهری‌ که به دلیل دوری از پایتخت کنترلی روی امورات آن نیست، باعث می‌شود آن مسؤل اجرایی پویا‌تر عمل ‌کند.
این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه سفرهای استانی مورد تایید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است، یادآور شد: اگر زمانی عده‌ای در شروع دور اول سفرها ضروریت این سفرها را زیر سوال بردند و به کم‌بازده‌ بودن این سفرها اذعان داشتند امروز آنقدر برکات سفرهای استانی برای مردم ملموس و محسوس شده که هیچ فردی در این خصوص موضوعی را مطرح نمی‌کند.
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی خدمت‌گذاری و رفع مشکلات مردم، ازجمله توقعات مردم دانست و یادآور شد: فلسفه وجود مسئولین در نظام جمهوری اسلامی برطرف کردن مشکلات است که البته رئیس‌جمهور نیز بر این نکته تاکید دارد.
باقرزاده ادامه داد: سفرهای استانی مطالبات مردم نیست اما به دلیل آنکه سفرهای استانی تاثیر بسزایی بر مشکلات دارد و این سفرها یک ابزار کارآمد برای رسیدن به این هدف تعالی است مردم برای رسیدن به آن هدف استقبال می‌کنند.
وی با اشاره به ضعف‌های سفرهای استانی سفر دولت اضافه کرد: متاسفانه برخی از پروژه‌ها و مصوبات از دوره‌های قبل ناتمام مانده یا طبق زمان‌بندی هیات‌دولت پیش نرفته‌است که باید علت‌یابی شود.
این مدرس دانشگاه ادامه داد: با توجه به مجموع مصوبات دور اول و دوم سفرهای استانی به معضلات و آسیب‌های فرهنگی استان‌های مختلف به صورت شایسته توجه نشده که این نکته یک ضعف بنیادی در سفرهای استانی بوده است؛ چرا که مشکلات مردم علاوه بر کار و کارخانه و ... باید زیر‌ساخت‌های فرهنگی را نیز تثبیت کرد.
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی تلاش سفرهای استانی در دور اول و دوم تلاش برای حاکم‌کردن عدالت اقتصادی در کشور و استان‌ها دانست و گفت: با توجه به عدالت اقتصادی متاسفانه عدالت اجتماعی به فراموشی سپرده شده که یاید توجه داشت انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی است.
باقرزاده ادامه داد: هر زمانی که دم از فرهنگ می‌زنیم ذهن‌ها به سمت و سوی هنر و سینما می‌رود اما بحث فرهنگ یک موضوعی گسترده و بسیار فراگیر است.
وی در خصوص حضور احمدی‌نژاد در سفرهای استانی نیز خاطر نشان کرد: حضور رئیس‌جمهور باعث دلگرمی مردم می‌شود و رئیس‌جمهور باید به مقدار نیاز در این سفرها حضور یابد که البته علاوه بر نقش اجرایی رئیس‌جمهور باید نقش نمادین این حضور توجه داشت چرا که در کشورهای که مدعی دموکراسی هستند مسئولین برای حضور در جمع مردم هراس دارند اما ما در کشورمان شاهد هستیم تمامی مسئولان به سراسر کشور سفر می‌کنند.
انتهای پیام/ط
  لینک خبر


نوشته شده توسط : سید کمیل

بسم الله []


پروژه بی‏احترامی به فرماندهان جنگ نرم

دوشنبه 88 مهر 13 ساعت 9:53 عصر
باقرزاده در گفتگو با فارس: پروژه بی‌احترامی به اساتید تلاشی برای خارج کردن فرماندهان جنگ نرم از میدان است
خبرگزاری فارس: یک مدرس دانشگاه با اشاره به پروژه اخیر افراطیون در دانشگاه‌ها و بی‌احترامی به اساتید انقلابی آن را نوعی تلاش برای خارج کردن فرماندهان جنگ نرم از میدان دانست.
سیدکمیل باقر‌زاده مدرس دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به بی‌احترامی جریانات افراطی به برخی از اساتید انقلابی در فضای دانشگاهی کشور گفت: ماجرای این بی‌احترامی‌ها فراتر از اهانت به اساتیدی نظیر حدادعادل و جواد لاریجانی است که باید برای بررسی آن بسیار هوشیار بود.
وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید و دانشجویان در ماه مبارک رمضان به بحث جنگ نرم اشاره داشتند و در فرمایشات خود وظایف دانشجویان به عنوان افسران جوان و اساتید به عنوان فرماندهان مقابله با جنگ نرم دشمن را به خوبی تبیین کردند.
این مدرس دانشگاه با طرح این سوال که چرا امروز اساتید انقلابی مورد هجمه دشمن قرار گرفته‌اند؟ خاطرنشان کرد: اینکه دشمنان فرماندهان جنگ نرم را هدف گرفته‌اند، نکته عجیبی نیست، همانطور که در جنگ سخت نیز دشمنان امثال باکری، همت و کاوه‌ها را هدف قرار داده بودند، امروز نیز دشمن می‌خواهد فرماندهان جنگ نرم را از کار بیاندازند، چون این فرماندهان می‌توانند با عملکرد خود افسران جوان را نیز به میدان مقابله با دشمن بکشانند.
باقرزاده با بیان اینکه دشمنان امروز می‌خواهند فرماندهان جنگ نرم را از میدان مبارزه خارج کنند، گفت: دشمنان در این راستا تلاش می‌کنند فضا را به حدی تنگ کنند که اساتید در فضای آکادمیک دانشگاه نتوانند نظریه‌پردازی کرده و پیام خود را به دانشجویان برسانند.
وی در ادامه تصریح کرد: دشمن اگر بتواند فرماندهان جنگ نرم را از کار بیاندازد، افسران جوان نیز کارایی خود را از دست خواهد داد، پس چندان عجیب نیست که دشمن امروز این خط را پیگیری می‌کند.
این مدرس دانشگاه با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در دیدارها و فرمایشات خود هوشیاری لازم را به دانشگاهیان منتقل کرده‌اند، ادامه داد: نکته بعدی در این خصوص بحث تحول در حوزه علوم انسانی است که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود به آن اشاره فرمودند که براساس اعترافات حجاریان به عنوان تئوریسین جریان اصلاحات، آلوده بودن این علوم و انتقال آن به فضای کشور مشخص شده است و لازم است که براساس فرمایشات رهبری یک تحول اساسی در آن انجام شود.
باقرزاده با بیان اینکه اصلاح فکر و رفتارهای جامعه برعهده اساتید دانشگاه است، اظهار داشت: اگر قرار است تحولی اساسی در ابعاد مختلف حوزه علوم انسانی ایجاد شود، باز هم اساتید هستند که باید به عنوان فرماندهان این جبهه عمل کنند، در نتیجه هدف قرار گرفتن اساتید انقلابی از سوی دشمنان باز هم معنا پیدا می‌کند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه امروز گفتمان اصلی همه دانشگاه‌ها باید مقابله با جنگ نرم باشد، خاطر نشان کرد: در رأس این مقابله، توجه به تحول در حوزه علوم انسانی قرار دارد که باید در این زمینه براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مطالبه کرده و تحولی اساسی ایجاد شود.
انتهای پیام/ک
لینک خبر

نوشته شده توسط : سید کمیل

بسم الله []



لیست کل یادداشت ها

آیا رهبر انقلاب از خطوط قرمز مذاکرات هسته ای کوتاه آمدند؟
زنده باد خامنه ایِ رهبر!
روز قدسی که سیدحسن نصرالله را از نزدیک دیدم!
توصیه حاج آقا مجتبى? تهرانی به رزمندگان مقاومت اسلامی
غزه در انتظار راهپیمایی ما
پیام یک جوان فلسطینی به جوانان ایرانی
[عناوین آرشیوشده]