سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد بی‏رحمانه !!!

پنج شنبه 88 آبان 21 ساعت 9:49 عصر

سرانجام هفته‏ی گذشته مقام معظم رهبری حکم ریاست مهندس ضرغامی بر رسانه ملی را تمدید فرموده و در متن حکم انتصاب ایشان سفارش‏های اساسی خویش را نیز مطرح کردند. البته قصد کرده بودم دیگر در این وبلاگ وارد نقدها و انتقادات خویش به عملکرد صدا و سیما نشوم؛ چون این سازمان و مجموعه‏ی مدیریتش را انتقادناپذیرتر از این حرف‏ها یافته‏ام؛ اما آنچه بهانه‏ی نگاشتن این چند سطر شد جمله‏ای تاریخی بود که به نقل از ریاست این سازمان در نشست اخیر مطبوعاتی ایشان در رسانه‏ها منتشر شد؛ همان نشست مطبوعاتی که از ساعت 9:35 صبح آغاز شد و 4 ساعت و نیم بعد بدون توجه به وارد شدن وقت نماز ظهر و عصر به پایان رسید.

اما آن جمله‏ی تاریخی و البته مضحک آقای ضرغامی این بود که فرموده بودند: «از رسانه‏ها می‏خواهم که صدا و سیما را بی‏رحمانه نقد کنند»!!! شما را به خدا با شنیدن این جمله اولین چیزی که به ذهنتان می‏رسد چیست!؟ (لطفاً در کامنت‏های همین پست جواب این سؤال بنده را مرقوم فرمایید.) اگر این سؤال را از بنده بپرسید ناچار چنین خواهم گفت که همین ادعای افراطی که از سوی کسی مطرح می‏شود که در دوران 5 ساله گذشته مدیریت خود بر رسانه ملی منصفانه‏ترین نقدها و دلسوزانه‏ترین نصیحت‏ها را هم برنتافته و منتقدان خردمند خویش را نابخردانه به تیغ سانسور سپرده است به خوبی نمایانگر منافقانه بودن این ادعا است.
اهل درد به خوبی منظور بنده را می‏فهمند و نیازی به توضیح بیشتر نیست؛ اما جهت مستندسازی این پست فقط به سه نمونه از نقدهای منصفانه و دلسوزانه اهل بصیرت به عملکردهای ناصواب آقای ضرغامی و مجموعه‏ی تحت مدیریتشان اشاره‏ای گذرا می‏کنم باشد تا دروغ بودن ادعای کذایی ایشان روشن‏تر شده و معلوم شود که ایشان برای نقدهای منصفانه و دلسوزانه هم تره‏ای خُرد نمی‏کنند تا چه رسد به نقدهای بی‏رحمانه!
1- متن حکم اخیر رهبر معظم انقلاب به‏علاوه‏ی بیانات آشکاری که اخیراً در انتقادات خویش به عملکرد صدا و سیما ایراد فرمودند و تصریح ایشان بر اینکه بسیاری از اقدامات و برنامه‏های سازمان مورد تأیید و اجازه‏ی ایشان نیست به وضوح حکایت از نقدهای جدی رهبری به این سازمان دارد. حال باید از آقای ضرغامی پرسید که حضرتعالی به چند درصد از تذکرات رهبری نسبت به عملکرد سازمان جامه عمل پوشانده‏اید که اینک از رسانه‏ها می‏خواهید که شما را بی‏رحمانه!!! نقد کنند؟
2- حکایت انتقادات خیرخواهانه و نصیحت‏های مشفقانه‏ی حجت‏الاسلام پناهیان به عنوان یک کارشناس دینی و رسانه‏ای به صدا و سیما و عکس‏العمل بچه‏گانه‏ی این سازمان در برابر منتقد سرسخت ولی خوش‏فکر و دلسوز خود را فراموش نکرده‏ایم. حال چگونه می‏توانیم باور کنیم که آقای ضرغامی از منتقدان خود خواسته باشد که واقعاً بی‏رحمانه!!! به نقد ایشان بپردازند؟
3- جنبش وبلاگی دانشجویان و طلاب و نخبگان وبلاگ‏نویس در نقد عملکرد صدا و سیما که در مردادماه 86 انجام گرفت نیز یک نمونه دیگر از نقدهای اصولی و منصفانه و منطقی است که به صورت دسته‏جمعی انجام گرفت و مجموعه‏ای کامل از نقدهای وارده برای ریاست این سازمان هم ارسال شد به این امید که شاهد تحولات مثبتی در این رسانه باشیم؛ اما دریغ و صد افسوس که همچون همه‏ی انتقادات دیگر با بی اعتنایی از کنار حجم انبوه این تذکرات مشفقانه عبور کردند.
لذا به نظر می‏رسد آقای ضرغامی و مجموعه‏ی همراهان ایشان در صدا وسیما متأسفانه آنچنان به رذیله‏ی خودبرتربینی دچار شده‏اند که حالاحالاها بعید است که نقدی در ایشان اثر بگذارد؛ چه منصفانه و چه بی‏رحمانه!!! و در شرایط فعلی چاره‏ای جز تحمل به‏به و چه‏چه گفتن رسانه‏ی ملی برای رئیسش و نوشابه باز کردن‏های حضرات برای یکدیگر نداریم.
آقای ضرغامی عزیز، فراموش نکنید که در شرایط خطیر و حساسی مجدداً مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب واقع شده‏اید. پس بهتر است به جای بیان ادعاهای ناصادقانه و گرفتن ژست‏های عوام‏فریبانه روزی 2 بار متن حکم رهبری را بخوانید تا راه را از چاه بازشناسید و فرصت پنج ساله‏ی خدمتگزاری به اسلام و انقلاب و مردم را بیهوده هدر ندهید؛ گفتم روزی 2 بار: یک بار صبح بعد از نماز صبح و قبل از شروع کار روزانه‏تان تا به خاطر بیاورید که ولیّ‏امرتان که شما را به این مسؤولیت مهم گماشته است از شما چه خواسته است و بار دوم، شبانگاهان که به رختخواب می‏روید تا بیندیشید که در روزی که گذشت چه اندازه در مسیر و نقشه‏ی راهی که او برای شما ترسیم کرده است قدم برداشته‏اید؛ و خلاصه: حاسبوا قبل أن تحاسبوا؛ و العاقبة للمتقین.

 * متن حکم انتصاب مجدد آقای ضرغامی و نقشه‏ی راه
 * لبیک گویان به جنبش وبلاگی نقد صدا و سیما

 * مخاطب نشناسی صدا و سیما


نوشته شده توسط : سید کمیل

بسم الله []



لیست کل یادداشت ها

آیا رهبر انقلاب از خطوط قرمز مذاکرات هسته ای کوتاه آمدند؟
زنده باد خامنه ایِ رهبر!
روز قدسی که سیدحسن نصرالله را از نزدیک دیدم!
توصیه حاج آقا مجتبى? تهرانی به رزمندگان مقاومت اسلامی
غزه در انتظار راهپیمایی ما
پیام یک جوان فلسطینی به جوانان ایرانی
[عناوین آرشیوشده]