• وبلاگ : جهاد همچنان باقي است
  • يادداشت : چرا از گفتمان جبهه پايداري حمايت مي‏کنم؟!
  • نظرات : 1 خصوصي ، 14 عمومي
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + عبد 

    چقدر عوض شدي برادر؟

    اين تذهب؟

    من سياست حاليم نيست ولي ميدونم سيد کميل عوض شده

    + طه 


    سلام

    سيدنا، اگر مشترکات پايداري حداقل 15 نفر ميشد که واقعا هم چنين پتابسيلي وجود داشت،ديگر کساني که امثال

    علي مطهري راي نمي آوردند.همين.لذا از پايداري دلگيريم!

    + توکل 

    وحدت هم که ما گفتيم - که بعد سؤالات ديگرى هم در اين زمينه شده - منظور من اتحاد بر مبناى اصول است. بنابراين وحدت با کيست؟ با آن کسى که اين اصول را قبول دارد. به همان اندازه‌اى که اصول را قبول دارند، به همان اندازه ما با هم مرتبط و متصليم؛ اين ميشود ولايت بين مؤمنين. آن کسى که اصول را قبول ندارد، نشان ميدهد که اصول را قبول ندارد يا تصريح ميکند که اصول را قبول ندارد، او قهراً از اين دائره خارج است. بنابراين با اين تفصيل و توضيحى که عرض شد، هم طرفدار وحدتيم، هم طرفدار خلوصيم.)) ( مقام معظم رهبري )
    هر كس بر طبل اختلافات بكوبد، كارى بر خلاف مصلحت اين كشور و اين ملت انجام داده است؛ هر كى ميخواهد باشد.
    اتحاد را، اتفاق را، وحدت كلمه را، حسن‌ظن به يكديگر را بايد حفظ كرد. قرآن ميگويد: «لو لا اذ سمعتموه ظنّ المؤمنون و المؤمنات بأنفسهم خيرا»؛ دلهاتان را با هم صاف كنيد، دست در دست هم پيش برويد؛ شك نداشته باشيد كه خداى متعال اين چنين ملتى را، اين چنين دلهاى صادقى را، اين چنين گامهاى استوارى را كمك و حمايت خواهد كرد. (مقم معظم رهبري)
    اولا آحاد ملت و گروه‌هاى مختلف، وحدت را حفظ كنند. امروز بحمدالله در سطح مسؤولان اتحاد كلمه و همدلى عميق و صميمانه وجود دارد؛ اين خيلى مغتنم است، كه سعى مى‌كنند اين را به هم بزنند؛ ولى بحمدالله نمى‌توانند؛ نتوانسته‌اند و نخواهند توانست. آحاد مردم و گروه‌ها و گرايش‌هاى مختلف به خاطر اختلافات جزيى، صدايشان را روى هم بلند نكنند. البته اختلافات هست؛ داخل يك خانه هم ممكن است اختلافاتى وجود داشته باشد، اما همه اهل خانه‌اند؛ همه از اين خانه دفاع مى‌كنند؛ همه منافع آن را بر هر چيز ديگرى ترجيح مى‌دهند. كسانى كه بخصوص تريبون دارند؛ فرصت حرف زدن دارند، نگذارند كه دشمن از صداى بلند آنها با يكديگر، اميدوار بشود به اين‌كه مى‌تواند عليه اين ملت توطئه كند. وقتى اختلاف هست، آنها اميدوار مى‌شوند؛ آنها احساس مى‌كنند كه حالا وقت فشار وارد آوردن است. اگر مى‌خواهند فشارهاى دشمن قطع شود، بايد اين‌جا انسجام و وحدت را مثل يك صف مستحكم و بنيان مرصوص، حفظ كنند.( مقام معظم رهبري)
    شما هيچ جمع بشرى را پيدا نمى‌كنيد كه بين آنها در مسائل گوناگون اتفاق و اتحاد نظر باشد؛ اما اين اختلاف‌نظر نبايد رشته و پيوند اتحاد را در يك ملت و يك مجموعه به هم بزند. حال شما ملاحظه كنيد ببينيد توطئه‌هاى دشمن چگونه است. گروههايى هستند كه در اساسى‌ترين مسائل، فكرشان يكى است؛ در اعتقاد به اسلام، در اعتقاد به شريعت، در اعتقاد به نظام جمهورى اسلامى، در تدين، گاهى در رعايت حتى مستحبات، فكرشان، عقيده‌شان، راهشان، حتى عملشان يكى است؛ اما با تلقين دشمن اينها احساس جدايى و نفرت از هم مى‌كنند؛ در مراكز مربوط به نظام، جلو هم صف‌آرايى مى‌كنند؛ در بين مردم، جلو هم صف‌آرايى مى‌كنند؛ در بخشهاى مختلف، جلو هم صف‌آرايى مى‌كنند! در ميان اين مجموعه‌ها، هر كدام كه نسبت به ديگران سختگيرتر، با اعلام دشمنى صريح، تندكننده‌تر و تيزكننده‌تر آتش اختلاف باشد، اين چه بداند و چه نداند، بيشتر در خدمت دشمنان اين ملت و اين نظام است ( مقام معظم رهبري)
    بازم کد خواستيد بگيد بزارم بهتر از اينها را دارم
    + توکل 
    کد مي خواهيد بگيريد بخوانيد شايد فکرتان اصلاح شد البته بعيد ميدانم اين مطالب را هم بگوييم هزار جور تفسير ميکنيد ولي چه کنيم ميگوييم و منتظر زمان ميشويم .
    در مورد مسائل داخل مجلس و رئيس خودتان، به نظر من اين اشکالات را تذکر بدهيد، مانعي ندارد؛ منتها اينجا هم شما سعي کنيد بيش از آن مقداري که حد و حق اين اشکالات است، برايش حساب باز نکنيد. اولاً راه حمل بر صحت را به کلي و در مواردي نبنديد؛ چون ممکن است واقعاً در برخي از اين چيزهايي که آقايان گفتند، راه‌هاي حمل بر صحت وجود داشته باشد. انسان کاري را انجام مي‌دهد؛ ممکن است يک تحليل‌گري از دور بنشيند اين کار را تحليل کند، بگويد بله، هدف اين بود و با اين نقشه انجام گرفت، که در واقع اين نباشد. در مورد خود ماها هم اين مسئله مشاهده مي‌شود. آدم يک چيزي مي‌گويد، يک حرکت کوچکي انجام مي‌دهد، مي‌بينيد تحليلگرهاي آن طرف دنيا مي‌گويند که بله، هدف اين بود. ما مي‌بينيم که نه، اين نبوده؛ منتها خوب، تحليلگر تحليل سياسي مي‌کند. بنابراين گاهي اينجوري است؛ يک چيزي است، يک حرکتي است، يک حرفي است، کاري است، کسي انجام مي‌دهد و از روي يک غفلتي است، از روي يک اختلاف در ديدگاهي است که اين انجام مي‌گيرد، نه اينکه از روي غرضي يا روي نقشه‌اي باشد. پس راه حمل بر صحت را نبايد بست؛ بايد اين راه را باز گذاشت.)) مقام معظم رهبري
    اين مجموعه اصولگرا و انقلابي که امروز در مجلس هستند و بحمدالله در کشور هم اکثريت قاطعي دارند- به دليل همين انتخابي که انسان مي‌بيند انجام گرفته؛ خوب، اين نشانه اين است که مردم اين جهت‌گيري و اين راه را دوست مي‌دارند- حتي المقدور نگذاريد متشتّت شود. اين وحدت مهم است. البته ما در سطح کشور هم معتقد به وحدتيم، در اين مجموعه معتقد به ارزش‌ها و اصول هم معتقد به وحدتيم؛ اين را بايد حفظ کرد، ولو با يک اغماض‌هايي. بعضي از اغماض‌ها ممکن است اعتراض برخي ديگر را متوجه انسان بکند؛ خوب، بکند؛ ولي آدم بايد ببيند حق چيست. يک جاهايي بايد برخي اغماض‌ها را براي يک مصلحت بزرگ‌تري انجام داد؛ که حالا در اين مورد بحث ما، مصلحت اتحاد و اتفاق و با هم بودن و يک حرف زدن و يک صدا داشتن و اينهاست. ( مقام معظم رهبري)
    (يک سؤال ديگر اين است که بعضى‌ها ميگويند وحدت، بعضى‌ها ميگويند خلوص؛ شما چه ميگوئيد؟ من ميگويم هر دو. خلوص که شما مطرح ميکنيد - که ما بايست از فرصت استفاده کنيم و حالا که غربال شد، يک عده‌اى را که ناخالصى دارند، از دائره خارج کنيم - چيزى نيست که با دعوا و کشمکش و گريبان اين و آن را گرفتن و با حرکت تند و فشارآلود به وجود بيايد؛ خلوص در يک مجموعه که اينجورى حاصل نميشود؛ ما به اين، مأمور هم نيستيم. در صدر اسلام، خوب، با پيغمبر اکرم يک عده بودند؛ سلمان بود، اباذر بود، ابىّ‌بن‌کعب بود، عمار بود، کى بود، کى بود؛ اينها درجه‌ى اول و خالص‌ترينها بودند؛ عده‌اى ديگر از اينها يک مقدارى متوسطتر بودند؛ يک عده‌اى بودند که گاهى اوقات پيغمبر حتّى به اينها تشر هم ميزد. اگر فرض کنيد پيغمبر در همان جامعه‌ى چند هزار نفرى - که کار خالص‌سازى خيلى آسانتر بود از يک جامعه‌ى هفتاد ميليونى کشور ما - ميخواست خالص‌سازى کند، چه کار ميکرد؟ چى برايش ميماند؟ آن که يک گناهى کرده، بايد ميرفت؛ آن که يک تشرى شنفته، بايد ميرفت؛ آن که در يک وقتى که نبايد از پيغمبر اجازه‌ى مرخصى بگيرد، اجازه‌ى مرخصى گرفته، بايد ميرفت؛ آن که زکاتش را يک خرده دير داده، بايد ميرفت؛ خوب، کسى نميماند. امروز هم همين جور است. اينجورى نيست که شما بيائيد افراد ضعاف‌الايمان را از دائره خارج کنيد، به بهانه‌ى اينکه ميخواهيم خالص کنيم؛ نه، شما هرچه ميتوانيد، دائره‌ى خلّصين را توسعه بدهيد؛ کارى کنيد که افراد خالصى که ميتوانند جامعه‌ى شما را خالص کنند، در جامعه بيشتر شوند؛ اين خوب است. از خودتان شروع کنيد؛ دور و بر خودتان، خانواده‌ى خودتان، دوستان خودتان، تشکل خودتان، بيرون از تشکل خودتان. هرچه ميتوانيد، در حوزه‌ى نفوذ تشکل خود، براى بالا آوردن ميزان خلوصهاى فردى و جمعى تلاش کنيد؛ که نتيجه‌ى آن، خلوص روزافزون جامعه‌ى شما خواهد شد. راه خالص کردن اين است.




    في المجموع که نگاه ميکنم ميبينم بعضي افراد نظير فدايي و ذاکاني و .. بودند که با تمام عيب ها و نقص ها ميتوانستند در گفتمان جبهه پايداري قرار بگيرند،تا نسبت به کساني که با تمام احترامي که برايشان قائل هستيم هنوز امتحاني پس نداده اند تا بتوان به آنها اعتماد کرد.

    به نظرم ميشد بر سر 15 نفر توافق کرد و کساني که براي هر دو ليست خط قرمز بودند امثال باهنر و ...از متحد و امثال کوچک زاده و... در ليست جدا قرار بگيرند.

    شما را متوجه اتفاقي که در 81 افتاد ميکنم!

    + صدرا 
    فرض کنيم که وحدت ليستي وجود نداشته باشه خداييش امتياز نبويان بالاتر از فداييه امتياز سقاي بي ريا بالاتر از سروريه ؟
    شخصا نه به ليست کامل پايداري راي ميدم نه به ليست کامل متحد ولي اگر چه هرگز انتظار نداشتم از ابتدا که ليست متحد چنگي بدل بزنه اما ليست پايداريم از سر نداريه . در حاليکه تخم و ترکه مطهري و لاريجاني با حرفاي دوپهلو دارن راي هاي تفاله هاي طرفدار موسوي رو جمع ميکنن . بنظرم راه حل بهم زدن بازيه يعني متحد و پايداري ليستا رو بهم بزنن و يه ليست تلفيقي جديد دربياد با تاييد حضرت مصباح و جناب مهدوي تقريبا همون نظري که حسين شريعتمداري داد اينجوري سوراخ برا آدماي لاري و قالي و مطهري و افروغ و کاتوزيان و باهنر و ... بسته ميشه حتي محجوب و جلودارزاده هم محلي از اعراب ندارن . اين ميشه اون مجلسي که آقا شايد نظرش بيشتر تامين بشه .
    وقت کردي سربزن
    برادر کميل مدتهاست نديدمت دبستان شهيد آيت يادش بخير اما مهمترين نکته ذهني من در مورد پايداري(البته همين اول بگمت من به کل ليست پايداري يا کل ليست متحد راي نميدم اما)اينه که اگر آقا يه روزي بخاد که وحدت شکل بگيره حتي با باهنر و بادامچيان و نتونه به هر دليلي نظرش رو تکليفي از جنس حکم حکومتي کنه که امثلا برادر رسايي و کوچک زاده تو کتشون بره مطمئن باش نظر آقا که اعمال نميشه هيچ دايره معتقدين به رهبري رو حضرات امثالهم پر ميدن چون فقط خودشون رو خلصين ولايت ميدونن به اين موضوع که بنحوي آتيه نگري است فکر کن يه ربع بعد نظرتو بگو بدون فکر و از سر حب و بغض چيزي نگو عاقلانه و متفکرانه استدلال کن . باشه ؟ يا علي مدد
    پاسخ

    سلام بر صدراي عزيز. حالا مگه «وحدت ليستي» خواسته رهبري است؟ بعيد ميدونم آقا چنين خواستي داشته باشند در حال حاضر. لااقل شاهدي و دليلي بر اين مسأله نميبينم. شما کُدي داري؟
    + بماند 

    سلام

    متن جديد حسين قدياني رو حتما خوندي

    مثل اکثر اوقات خيلي باحال گفته.......

    پاسخ

    سلام . حسين قدياني رو دوست دارم
    + بماند 


    سلام اتفاقي الان به اين بر خوردم!

    «يك سؤال ديگر اين است كه بعضى‌ها ميگويند وحدت، بعضى‌ها ميگويند خلوص؛ شما چه ميگوئيد؟ من ميگويم هر دو. خلوص كه شما مطرح ميكنيد - كه ما بايست از فرصت استفاده كنيم و حالا كه غربال شد، يك عده‌اى را كه ناخالصى دارند، از دائره خارج كنيم - چيزى نيست كه با دعوا و كشمكش و گريبان اين و آن را گرفتن و با حركت تند و فشارآلود به وجود بيايد؛ خلوص در يك مجموعه كه اينجورى حاصل نميشود؛ ما به اين، مأمور هم نيستيم. در صدر اسلام، خوب، با پيغمبر اكرم يك عده بودند؛ سلمان بود، اباذر بود، ابىّ‌بن‌كعب بود، عمار بود، كى بود، كى بود؛ اينها درجه‌ى اول و خالص‌ترينها بودند؛ عده‌اى ديگر از اينها يك مقدارى متوسطتر بودند؛ يك عده‌اى بودند كه گاهى اوقات پيغمبر حتّى به اينها تشر هم ميزد. اگر فرض كنيد پيغمبر در همان جامعه‌ى چند هزار نفرى - كه كار خالص‌سازى خيلى آسانتر بود از يك جامعه‌ى هفتاد ميليونى كشور ما - ميخواست خالص‌سازى كند، چه كار ميكرد؟ چى برايش ميماند؟ آن كه يك گناهى كرده، بايد ميرفت؛ آن كه يك تشرى شنفته، بايد ميرفت؛ آن كه در يك وقتى كه نبايد از پيغمبر اجازه‌ى مرخصى بگيرد، اجازه‌ى مرخصى گرفته، بايد ميرفت؛ آن كه زكاتش را يك خرده دير داده، بايد ميرفت؛ خوب، كسى نميماند. امروز هم همين جور است. اينجورى نيست كه شما بيائيد افراد ضعاف‌الايمان را از دائره خارج كنيد، به بهانه‌ى اينكه ميخواهيم خالص كنيم؛ نه، شما هرچه ميتوانيد، دائره‌ى خلّصين را توسعه بدهيد؛ كارى كنيد كه افراد خالصى كه ميتوانند جامعه‌ى شما را خالص كنند، در جامعه بيشتر شوند؛ اين خوب است. از خودتان شروع كنيد؛ دور و بر خودتان، خانواده‌ى خودتان، دوستان خودتان، تشكل خودتان، بيرون از تشكل خودتان. هرچه ميتوانيد، در حوزه‌ى نفوذ تشكل خود، براى بالا آوردن ميزان خلوصهاى فردى و جمعى تلاش كنيد؛ كه نتيجه‌ى آن، خلوص روزافزون جامعه‌ى شما خواهد شد. راه خالص كردن اين است.
    وحدت هم كه ما گفتيم - كه بعد سؤالات ديگرى هم در اين زمينه شده - منظور من اتحاد بر مبناى اصول است. بنابراين وحدت با كيست؟ با آن كسى كه اين اصول را قبول دارد. به همان اندازه‌اى كه اصول را قبول دارند، به همان اندازه ما با هم مرتبط و متصليم؛ اين ميشود ولايت بين مؤمنين. آن كسى كه اصول را قبول ندارد، نشان ميدهد كه اصول را قبول ندارد يا تصريح ميكند كه اصول را قبول ندارد، او قهراً از اين دائره خارج است. بنابراين با اين تفصيل و توضيحى كه عرض شد، هم طرفدار وحدتيم، هم طرفدار خلوصيم.»

    بيانات امام خامنه اي در ديدار دانشجويان در يازدهمين روزماه رمضان (1389/05/31)


    پاسخ

    سلام. بنده حقير نيز با رهبر عزيزم موافقم!
    + بماند 

    رجانيوزم که حسابي ذوق کرد!

    اينم ميلم عزيز دور از من!

    پاسخ

    ممنون!
    + بماند 

    واسه اينکه از راه دور و فاصله دور و ارتباط مجازي و.. امکان صحبت نيست عزيزم! و...

    روح ا...

    پاسخ

    سلام!!!!!!!!!!!!!!! ذوق زده شدم! يه بار زنگ زده بودم بهت جواب ندادي!
    + بماند 


    سلام کميل جان

    حقيقتش به نظر ميرسه خالص سازي داره به سمت ديکتاتوري و خفقان و. .. ميره - متاسفانه - اي کاش....

    پاسخ

    سلام عزيزم! چرا خودسانسوري؟؟؟

    تا قبل از اعلام ليست نهايي جبهه پايداري فکر ميکردم تقريبا بشود در اين دو ليست حد اقل 15 نفر و حتي تا 20 نفر را مشترک پيدا کرد،

    سر اين دعوا را جبهه متحد نميدانم، جون ساز و کار آنها کاملا مشخص است، ساز و کاري بر اساس سهميه داشتن و قبيله گرايي، نتيجه اش هم حضور امثال باهنر و بادامچيان در ليست است،

    اما انتظاري که از جبهه پايداري داشتيم اين بود که بتوانند خارج از لج و لج بازي هاي سياسي با امثال ذاکاني و ... بتوانند حد اقل 15 نفر را در ليست خود مشترک با جبهه متحد قرار دهند.

    پاسخ

    سلام. ملاک شما براي عدد 15 چيه؟! هويجوري؟! پايداري 5 نفر از ليست متحد رو وارد ليست خودش کرده. بايد ديد چرا فقط اين 5 نفر؟ همينجوري که نميشه عدد بگيم عزيزم!