سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آقای کمیسیون ماده 10 احزاب، دقت کن! مراقب باش!

یکشنبه 93 اردیبهشت 7 ساعت 4:24 عصر


آقای بخشایش از اعضای کمیسیون ماده 10 احزاب گفته اند فعالیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به دلیل نداشتن مجوّز، از نظر این کمیسیون غیر قانونی است!! چنین اظهارنظری یا ناشی از کمبود مطالعات تاریخی و بی اطلاعی از نقش اساسی جامعه مدرسین در شکل گیری اصل انقلاب و استمرار آن و راهبرد تعیین شده از سوی رهبر انقلاب برای این نهاد حوزوی است، و یا حاکی از آغاز حرکتی مشکوک و خطرناک برای حمله به کارکرد سیاسیِ مبنایی حوزه علمیه است؛ که البته در این صورت، خیالی خام و خوابی تعبیرناشدنی است. 

به تعبیر رهبر انقلاب، جامعه مدرسین «مغز متفکر، چشم بینا و وجدان سالم و حساسى براى دستگاه اداره کننده کشور و مجموعه ای امین با نیم قرن تجربه سیاسی و انقلابی» است. راهبرد مدّنظر رهبری برای این نهاد ریشه دار حوزوی عبارت است از اینکه: «جامعه   مدرسین حوزه علمیه قم باید با حفظ همان هویت مستحکم خود به عنوان یک خط شاخص برای فضای عمومی کشور باقی بماند.»

قطعا حفظ این «هویت مستحکم» و ایفای نقش «خط شاخص»، با تبدیل شدن جامعه مدرسین به یک «حزب» و فعالیت آن در عرض سایر گروههای سیاسی منافات دارد. البته به عناصر فتنه گر که همواره از استقلال سیاسی روحانیت انقلابی بیشترین ضربات را خورده اند حق میدهیم که خیال خام بی خاصیت کردن جامعه مدرسین را در سر بپرورانند، اما به دولت محترم، وزارت کشور و کمیسیون ماده 10 احزاب توصیه میکنیم مراقب باشند در دام فتنه گران گرفتار نیایند و در حیطه ای که به ایشان مربوط نمیشود دخالت نفرمایند، چراکه عاقبت خوشی در انتظار چنین حرکتی نخواهد بود.

. مشابه همین مسأله در خصوص جامعه روحانیت مبارز هم صدق میکند.

. خبر مرتبط: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930206001033

 

 

 


نوشته شده توسط : سید کمیل

بسم الله []



لیست کل یادداشت ها

آیا رهبر انقلاب از خطوط قرمز مذاکرات هسته ای کوتاه آمدند؟
زنده باد خامنه ایِ رهبر!
روز قدسی که سیدحسن نصرالله را از نزدیک دیدم!
توصیه حاج آقا مجتبى? تهرانی به رزمندگان مقاومت اسلامی
غزه در انتظار راهپیمایی ما
پیام یک جوان فلسطینی به جوانان ایرانی
[عناوین آرشیوشده]