سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشیــــــــــــــخ تو هم !!!

جمعه 87 آبان 24 ساعت 1:24 عصر

...یک توصیه‏ى دیگر این است که بهانه هم دست دیگران ندهید. من مى‏بینم متأسفانه گاهى بهانه‏هایى هم از طرف خودِ شما داده میشود که این را هم بایستى توجه کنید که بهانه هم دست دیگران ندهید؛ مراقبت کنید؛ حزم کنید. و گفت: «اتّقوا من مواضع التّهم».
گفتند یک شیخى در یک مدرسه‏ى دینى به طلبه‏اى گفت که گفته‏اند فلان طلبه، فلان مراوده‏ى غلط را دارد. طلبه هم گفت: اتّقوا من مواضع التّهم، آشیخ تو هم! خلاصه اینکه مواظب باشید، مراقبت کنید؛ «اتّقوا من مواضع التّهم» براى خودتان و براى دولت مسأله درست نکنید و براى جنجال‏آفرینى‏ها -که کسانى دنبالش هستند- بهانه ندهید.

من مى‏بینم متأسفانه گاهى بهانه‏هایى هم از طرف خودِ شما داده میشود که این را هم بایستى توجه کنید که بهانه هم دست دیگران ندهید؛ مراقبت کنید؛ حزم کنید.

آنچه خواندید، بخشی از توصیه‏های رهبر معظم انقلاب به هیأت دولت بود که در دیدار شهریور ماه 87 بیان فرموده‏اند. کاش رئیس جمهور عزیز کمی بیشتر به نصیحت‏های رهبری گوش می‏کردند و جلوی بعضی بی‏تدبیری‏هایی که هر از گاه، از منتسبین به ایشان سر می‏زند و خوراک جنگ رسانه‏ای مخالفان دولت اسلامی را فراهم می‏آورد، می‏گرفتند.
اقدامات، سخنان، مقالات و موضع‏گیری‏هایی که از جهالت عاملان آن‏ها سرمنشأ می‏گیرد و واقعاً جای دفاع باقی نمی‏گذارد؛ و کاش حالا که ظاهراً  رئیس جمهور عزیز در پیش‏گیری از چنین رفتارهایی چندان موفق نبوده‏اند، لاأقلّ سریعاً مسبّبان این برخوردها را ملزم به عذرخواهی و اصلاح کنند تا جلوی خسارت بیش‏تر گرفته شود؛ نه اینکه با توجیه بعد از توجیه بر موضع غلط قبلی پای‏فشاری کنند و اندک محمل باقی مانده برای سهو و نسیان و غفلت را هم بر باد دهند.
چون در صورت عدم اصلاح، هزینه‏ای که به خاطر چنین اشتباه‏های غیرقابل توجیه منصوبان ایشان پرداخته می‏شود، نه از جیب عاملان آن و نه حتی از جیب شخص رئیس جمهور، بلکه از جیب ملت ایران و همه‏ی حامیان دولت اسلامی پرداخته می‏شود.
آخرین نمونه از این دست، اقدام زشت و زننده‏ی سازمان میراث فرهنگی و توهین به قدر و منزلت قرآن کریم است که از نحوه‏ی اتفاقی که افتاد کاملاً مشخص است که جهالت و بی‏تدبیری و کج‏فهمی و فقدان درک و شعور صحیح برگزارکنندگان مراسم عامل اصلی آن بوده است؛ چراکه به خیال خام و فهم ناقص خودشان قصد داشته‏اند مثلاً به قرآن عزت و احترام بیش‏تری بدهند!!! غافل از اینکه چنین بازی‏هایی نه تنها تکریم قرآن نیست بلکه می‏تواند «توهین» به حساب آید و یا دست‏کم بهانه را فراهم آورد تا عده‏ای چنین تبلیغ کنند؛ یعنی گرفتار آمدن در همان دامی که رهبر معظم انقلاب، دولت را از فرو افتادن در آن برحذر داشتند.
هم‏چنان که در بیانیه سازمان و نیز مصاحبه‏ی بعضی مسوولان آن همین مطلب روشن می‏شود؛ آنجا که ایشان در توجیه این عمل زشت، عذری بدتر از گناه می‏تراشند و می‏فرمایند: هنگام شروع مراسم با نوای دلنشین دف(؟!؟!؟) که یاد آور فتح مکه (احتمالاً منظورشان همان ورود به یثرب است!) توسط پیامبر بزرگوار اسلام (ص) است، به استقبال قرآن می‏روند
.در آن روز بزرگ مردم مکه از جمله زنان دف نواز به استقبال پیامبرعظیم الشان اسلام(ص)  و قرآن رفتند...(به فرض که چنین نقل تاریخی هم صحت داشته باشد، از کی تا حالا فعل غیر معصوم، آن هم عرب جاهلی تازه مسلمان که هنوز از تعالیم اسلام چیزی نمی‏داند برای یک سازمان عریض و طویل فرهنگی در جمهوری اسلامی حجّیت‏آور شده‏است!؟)
همین جملات به خوبی پرده از کم‏مایگی اعتقادی و تاریخی و سطح ناچیز فهم دینی گوینده‏اش برمی‏دارد و من لازم نمی‏بینم بیشتر از این به آن بپردازم.
آقای احمدی‏نژاد! بنده شخصاً به مراتب ارادت قلبی شما به اسلام و انقلاب و ولایت ایمان دارم و می‏دانم که این روزها مورد هجمه‏ی ناجوانمردانه‏ترین حملات دشمنان هستید؛ ولی اجازه ندهید عده‏ای که معلوم نیست از کجا برآمده‏اند و در پی چه آمده‏اند با کج‏روی‏هایشان آتش تهیه‏ی رسانه‏های سکولار را که هیچ‏گاه در طول سالیان گذشته دلشان برای اسلام و قرآن و روحانیت و رهبری نسوخت و همواره تماشاچی و بلکه مشوّق توهین‏ها و هتک حرمت‏ها بودند سنگین‏تر کنند.
کاش توصیه‏های دلسوزانه و خیرخواهانه‏ی آقا را بیشتر جدّی می‏گرفتید. باور بفرمایید که عمل به این نصایح برای خودتان هم خوب است.


نوشته شده توسط : سید کمیل

بسم الله []



لیست کل یادداشت ها

آیا رهبر انقلاب از خطوط قرمز مذاکرات هسته ای کوتاه آمدند؟
زنده باد خامنه ایِ رهبر!
روز قدسی که سیدحسن نصرالله را از نزدیک دیدم!
توصیه حاج آقا مجتبى? تهرانی به رزمندگان مقاومت اسلامی
غزه در انتظار راهپیمایی ما
پیام یک جوان فلسطینی به جوانان ایرانی
[عناوین آرشیوشده]