سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پوپولیسم تبلیغاتی اصلاح‏طلبان

دوشنبه 88 خرداد 4 ساعت 4:45 عصر

فراموش نکرده‏ایم که وقتی دکتر احمدی‏نژاد برخلاف میل بعضی افراد و جریانات سیاسی با شعار عدالت و مهرورزی و با ادبیات مردمی و صمیمی وارد صحنه رقابت‏های انتخاباتی نهمین دوره ریاست‏جمهوری شد، اصلاح‏طلبان که اتفاقاً‏ آن روزها بر کرسی قدرت تکیه زده‏بودند ایشان را به اتخاذ مواضع پوپولیستی متهم کردند. جریان اصلاحات در حالی دکتر احمدی‏نژاد را پوپولیست می‏خواند که مردم مسلمان ایران روزهای سختی را با آرزوی بازگشت دولت به گفتمان امام و انقلاب سپری کرده بودند و توده‏های عمومی ملت سال‏ها بود که از سیاست‏های سکولار و ضد دینی دولت اصلاحات به ستوه آمده بودند. بر همین اساس وقتی دکتر احمدی‏نژاد با صراحت و صداقت سخن از بازگشت به اصول و آرمان‏های انقلاب اسلامی به میان آورد توانست اعتماد عمومی را به خود جلب نموده و با رأی مردم سکان هدایت قوه‏ی مجریه را به دست بگیرد.
امروز چهار سال از آن زمان می‏گذرد و رئیس‏جمهور محبوب ملت ایران در عمل اثبات کرده‏است که به شعارهای اصولی و ارزش‏های اسلام ناب و آرمان‏های انقلاب اسلامی سخت وفادار است و اگر از عدالت، مهرورزی، مبارزه با فساد و... سخن می‏گوید برای جلب نظر و جذب رأی مردم نبوده و نیست، بلکه این شعارها از عمق اعتقاد راسخ او به این اصول و مبانی ریشه گرفته‏است و با تلاش خستگی‏ناپذیر و تحسین‏برانگیز او در راه تحقق این آرمان‏ها اعتماد مجدد مردم به این خط مشی دور از ذهن نخواهد بود.

نکته‏ی جالب این است که این روزها شاهد اِعمال سیاست‏های پوپولیستی و عوام‏فریبانه از سوی همان کسانی هستیم که چهار سال پیش دکتر احمدی‏نژاد را به همین عناوین متهم می‏کردند

اما نکته‏ی جالب این است که این روزها شاهد اِعمال سیاست‏های پوپولیستی و عوام‏فریبانه از سوی همان کسانی هستیم که چهار سال پیش دکتر احمدی‏نژاد را به همین عناوین متهم می‏کردند: نقد کوچه‏بازاری عملکرد دولت در نطق‏های تلویزیونی و انتخاباتی، شعرها و شعارهای هجوآمیز، سوءاستفاده از اعتقادات عمومی و علاقه مردم به سادات و رنگ سبز، دادن وعده‏های غیرممکن یا غیرقانونی نظیر جمع‏آوری گشت ارشاد، ژست‏های فمینیستی و سوءاستفاده‏ی ابزاری از زنان مانند به همراه داشتن همسر در تمام برنامه‏های انتخاباتی یا وعده‏ی انتخاب یک وزیر زن در کابینه یا تشکیل ستاد دختران فیروزه‏ای، سوءاستفاده از احساسات و عواطف قومیتها و اقلیت‏های مذهبی نظیر تلاش برای سخن گفتن به زبان آذری یا دادن وعده‏های سر خرمن به برادران اهل سنّت، موج‏سواری بر شایعات و شبهات ضد انقلاب مانند شبهه‏ی کمک به لبنان و فلسطین و... تنها چند نمونه از تاکتیک‏های پوپولیستی اصلاح‏طلبان برای فریب افکار عمومی و همراه‏سازی بدنه‏ی اجتماعی با جریان سکولار اصلاح‏طلب است.
البته ملت ایران هوشیارتر و بصیرتر از آن است که فریب تبلیغات پر رنگ و لعاب مدعیان اصلاح‏طلبی را بخورد و سرنوشت کشور را به کسانی بسپارد که در دوران تاریک حاکمیت خود موجب ننگ و بی‏آبرویی ایران اسلامی شدند. اما سؤالی که باید در این مجال به آن پاسخ گفت این است که به راستی پوپولیست کیست؟؟؟ پوپولیست کسی است که دست به هر کاری می‏زند تا رنگ و بویی مردمی به خود بگیرد؛ نه آن کسی که به حقیقت فرزند ملّت و مردی از جنس مردم است.


نوشته شده توسط : سید کمیل

بسم الله []



لیست کل یادداشت ها

آیا رهبر انقلاب از خطوط قرمز مذاکرات هسته ای کوتاه آمدند؟
زنده باد خامنه ایِ رهبر!
روز قدسی که سیدحسن نصرالله را از نزدیک دیدم!
توصیه حاج آقا مجتبى? تهرانی به رزمندگان مقاومت اسلامی
غزه در انتظار راهپیمایی ما
پیام یک جوان فلسطینی به جوانان ایرانی
[عناوین آرشیوشده]