سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنت الهی و سران فتنه

یکشنبه 88 شهریور 1 ساعت 1:44 صبح

آیت الله جنتی در خطبه‏ی دوم نماز جمعه‏ی گذشته‏ی خود ضمن اشاره به حوادث پس از انتخابات خطاب به مسؤولان قوه‏ی قضائیه چنین سؤال کردند: آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر ظلم به اسلام و انقلاب و ظلم به یک ملت بود و نظامی مردمی هدف گرفته شده بود. عده‌ای در این حوادث دستگیر شدند اما کسانی که این بلوا را بر پا و آن را فرماندهی کردند دستگیر نشدند. چرا سران اغتشاشات اخیر و کسانی که ریشه فتنه و ام‌الافساد بودند و فریب‌دهندگانی که به نقطه‌ای متصل هستند و جوانان را فریب دادند، آزاد بوده و دستگیر و محاکمه نشدند؟
البته حضرت آیت الله جنتی به عنوان امام جمعه‏ی موقت پایتخت و نیز دبیر شورای نگهبان بهتر از بنده‏ی حقیر پاسخ این سؤال خود را می‏دانند و چنین به نظر می‏رسد که ایشان از طرح این سؤال منظور دیگری داشته‏اند که باید به آن توجه شود و به قول طلبگی، گاهی سؤال برای استفهام حقیقی نیست. حال که چنین است باید به دنبال یافتن پاسخی درخور برای این سؤال اساسی باشیم.
آنچه با استفاده از معارف اسلامی و آیات قرآنی و روایات اهل‏بیت(ع) به ذهن بنده می‏رسد این است که اساساً مهلت دادن به چنین افرادی نه از ترس آنان و یا به خاطر تعارف و رودربایستی با ایشان و یا از بیم برانگیخته شدن اعتراضات و واکنش‏های داخلی و خارجی و... است؛ بلکه نکته‏ی اساسی این است که سنت الهی بر آن تعلق گرفته است که به ظالمان و گردن‏کشان تاریخ مهلت می‏دهد تا در سراشیبی سقوط خویش بیش‏تر بتازند و در گرداب هلاکت خویش بیش‏تر غوطه‏ور شوند و از نجات و سعادت دورتر گردند؛
سنت «املاء» یکی از مهم‏ترین سنت‏های لایتغیّر الهی است که طاغوت‏های عالم را گرفتارتر می‏کنند بدون آنکه خودشان دریابند که در چه دامی گرفتار آمده‏اند. مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در ذیل آیه 178 سوره آل‏عمران در تبیین این سنت الهی می‏فرمایند: خدای متعال بعد از آن‏که رسول گرامى خود را تسلاى خاطر داد، و در باب مسارعت کفار در کفرشان دلخوش ساخت و فرمود: این مسارعتشان در کفر در حقیقت چوب خدا است، و تسخیرى الهى است، او است که کفار را به سویى مى‏راند که در آخر خط حظى و بهره‏اى در آخرت برایشان نماند؛ آن گاه در این آیه وجهه کلام را متوجه خود کفار نموده و فرمود: زنهار که از وضع حاضر خود خوشحال نباشند، که وضع موجودشان املا و مهلت خدایى است که کارشان را به استدراج و تاخیر مى‏کشاند و باعث بیشتر شدن گناهشان مى‏گردد که دنبال آن عذاب مهینى است؛ عذابى که جز خوارى با آن نیست‏.

چرا سران اغتشاشات اخیر و کسانی که ریشه فتنه و ام‌الافساد بودند و فریب‌دهندگانی که به نقطه‌ای متصل هستند و جوانان را فریب دادند، آزاد بوده و دستگیر و محاکمه نشدند؟

آری؛ اگر امروز سران اغتشاشات اخیر و به تعبیر آیت الله جنتی، کسانی که ام‏الفساد و ام‏الفتنه بودند هم‏چنان راست‏راست در جامعه می‏چرخند و بیانیه می‏نویسند و نامه‏ی خصوصی خویش را علنی می‏کنند و انواع دروغ‏ها و توهین‏ها را به نظام مقدس جمهوری اسلامی نسبت می‏دهند و جلسه تشکیل می‏دهند و شبکه‏ی اجتماعی تأسیس می‏کنند و... نباید از اینکه در زندان نیستند و هنوز به پای میز محاکمه کشیده نشده‏اند خوشحال و سرمست باشند؛ بلکه باید بدانند که نظام جمهوری اسلامی به ایشان مهلتی بیش‏تر داده است تا جوهره‏ی پلید خویش را آشکارتر کنند و بغض و کینه‏ای که سال‏ها از اسلام راستین در دل‏ها پنهان کرده بودند را افشا کنند تا اندک غافلانی که هنوز این گرگ‏های در لباس گوسفند را نشناخته‏اند چهره‏ی حقیقی ایشان را بشناسند و آن‏گاه دیر نخواهد بود زمانی که این ام‏الفسادها نیز در عذاب خزی و خواری دنیا و آخرت بسوزند و سزای اعمال خود را ببینند.
وَ لَا یحَْسَبنَ‏َّ الَّذِینَ کَفَرُواْ أَنَّمَا نُمْلىِ لَهُمْ خَیرٌْ لّأَِنفُسِهِمْ  إِنَّمَا نُمْلىِ لَهُمْ لِیزَْدَادُواْ إِثْمًا وَ لَهُمْ عَذَابٌ مُّهِینٌ (آل‏عمران:178)
راست گفت خداوند بلندمرتبه‏ی بزرگ
  _ مطلب مرتبطی که چندی پیش نوشتم: همه‏ی مردان خاتمی


نوشته شده توسط : سید کمیل

بسم الله []



لیست کل یادداشت ها

آیا رهبر انقلاب از خطوط قرمز مذاکرات هسته ای کوتاه آمدند؟
زنده باد خامنه ایِ رهبر!
روز قدسی که سیدحسن نصرالله را از نزدیک دیدم!
توصیه حاج آقا مجتبى? تهرانی به رزمندگان مقاومت اسلامی
غزه در انتظار راهپیمایی ما
پیام یک جوان فلسطینی به جوانان ایرانی
[عناوین آرشیوشده]