سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

روضة الشهدای ضاحیه معروفتر از اونه که بخوام توصیفش کنم؛ مزار حاج رضوان و تعداد زیادی از شهدای مقاومت اسلامی لبنان. وقتی از حدود دو سال پیش، با شدت گرفتن عملیاتهای حزب الله در سوریه، تعداد شهدا اونقدر زیاد شد که دیگه تقریباً توی روضه جایی برای دفن شهدای جدید باقی نموند، در نزدیکی روضة الشهداء محلی جدید برای تدفین شهدای تازه آماده شد.
حدود هشت ماه پیش وقتی اولین شهید در «الروضة الجدیدة» دفن شد، برای زیارتش رفتم و عکس گرفتم و توی فیسبوک گذاشتم و نوشتم: «شهیدی تنها، در انتظار دوستانش..»! حالا دیشب، یکی از دوستان لبنانی که برای زیارت شهدا به روضه جدید رفته بود، عکسهای تازه ای برام فرستاد.. عکسهایی که نشون میده شهید «محمدعلی المصری» دیگه تنها نیست..


شاید به دید ظاهری اگه نگاه کنیم باید بگیم ثمره این خونها فتح قصیر و یبرود و دور شدن تکفیریها از منطقه زینبیه بوده، ولی این کوتاه بینانه ترین نگاه به شهید و شهادته.. همون اوایل که توی رسانه ها تازه اینجور باب شده بود که میگفتن حزب الله برای دفاع از حرم حضرت زینب در سوریه میجنگه، سید توی یکی از جلسات داخلی گفته بود «ما برای دفاع از اسلام به سوریه رفتیم. دفاع از حرم خیلی مهمه، ولی امروز مسأله سوریه مسأله یک حرم نیست؛ مسأله اسلامه».. همین حرفی که سید اخیراً به صراحت در مصاحبه ها و سخنرانیهاش میگه.
دفاع از حرم، در مقایسه با دفاع از اصل اسلام چیزی به حساب نمیاد. مگه کعبه در طول تاریخ بارها تخریب نشد و دوباره بنا شد؟ مگه حرم سیدالشهداء برادر حضرت زینب بارها توسط دشمنان خراب نشده؟ البته کعبه و حرمها، نماد اسلام هستند و بسیار مهم و مقدس؛ ولی خیلی دردآوره که هدف شهدا رو صرفاً در دفاع از حرم خلاصه کنیم.. همایشهایی که در ایران با نام «مدافعان حرم» برگزار شد، کارهای زیبا و لازمی بود؛ ولی خروجی این برنامه ها و همه فعالیتهای فرهنگی خودجوش جوانان مؤمن انقلابی باید تربیت نیروی انسانیِ مؤمنِ مجاهدی باشه که هدفش اعتلای اسلامه و برای این هدف مقدس حاضره از مال و جاه و جان بگذره.
 و البته ارزش و ثمره این مجاهدتها و خونها برای بوالهواسانی که دل به زندگی پست دنیا خوش کرده اند قابل درک نیست. آیندگان خواهند فهمید که این شهیدان و این مجاهدان که بودند و چه کردند و چرا رفتند.. و چه زیبا فرمود امام عزیز ما که:
«در آینده ممکن است افرادى آگاهانه یا از روى ناآگاهى در میان مردم این مسأله را مطرح نمایند که ثمره خونها و شهادتها و ایثارها چه شد. اینها یقیناً از عوالم غیب و از فلسفه شهادت بیخبرند و نمى‏دانند کسى که فقط براى رضاى خدا به جهاد رفته است و سر در طبق اخلاص و بندگى نهاده است حوادث زمان به جاودانگى و بقا و جایگاه رفیع آن لطمه‏اى وارد نمى‏سازد. و ما براى درک کامل ارزش و راه شهیدانمان فاصله طولانى را باید بپیماییم و در گذر زمان و تاریخ انقلاب و آیندگان‏ آن را جستجو نماییم. مسلّم خون شهیدان، انقلاب و اسلام را بیمه کرده است. خون شهیدان براى ابد درس مقاومت به جهانیان داده است. و خدا مى‏داند که راه و رسم شهادت کور شدنى نیست؛ و این ملتها و آیندگان‏ هستند که به راه شهیدان اقتدا خواهند نمود. و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیامت‏ مزار عاشقان و عارفان و دلسوختگان و دار الشفاى آزادگان خواهد بود.»
#روضة_الشهداء  


نوشته شده توسط : سید کمیل

بسم الله []



لیست کل یادداشت ها

آیا رهبر انقلاب از خطوط قرمز مذاکرات هسته ای کوتاه آمدند؟
زنده باد خامنه ایِ رهبر!
روز قدسی که سیدحسن نصرالله را از نزدیک دیدم!
توصیه حاج آقا مجتبى? تهرانی به رزمندگان مقاومت اسلامی
غزه در انتظار راهپیمایی ما
پیام یک جوان فلسطینی به جوانان ایرانی
[عناوین آرشیوشده]